søndag 15. august 2010

Snart studiestart!

Nå er det bare morgendagen igjen i "frihet" før jeg begynner på skolen på tirsdag.:)
Jeg gruer meg ganske heftig til de første dagene, til jeg blir litt kjent med dem jeg skal studere sammen med. All mulige scenarioer går gjennom hodet på meg når jeg tenker på det forestående møtet med rundt 180 medstudenter, bare på sykepleierstudiet. Tar man med hele skolen blir det straks mange fler.:S
Det går sikkert bra, og jeg finner sikkert tonen med noen, men litt gruing må være lov synes jeg.;)

Men det er ikke bare studiestart jeg teller dager til.;) Jeg teller også dager til fredag. Da drar jeg med 4 venninner til Stavanger for helgen, og vi skal på Roxette-konsert på lørdag!!:D Jeg gleder meg vilt! Skal bli kjempegodt å komme seg på jentetur.:)


Men først kommer altså morgendagen, og jeg skal tilbake til veterinæren med Maximuz. Han hadde nemlig en byll bak høyre øre når jeg var der med ham for klipping. Denne byllen var betent og så ille tilredt at de måtte klippe vekk død hud.:( Han har nå fått antibiotika og har gått med "lampeskjerm" i noen dager, og skal altså tilbake på sjekk i morgen. Jeg tror såret gror fint, så det vil nok ikke bli stort til drama i morgen.:) Jeg vet at jeg har lovt puddelklippbilder av de to lodne dyrene etter forrige veterinærbesøk, men de slapp (desverre?) billig unna med litt skamklipping der det flekkvis mangler litt pels på hver side av dem begge to.:P

Nå skal jeg strikke litt videre på en bukse til Knotten.:) Jeg holder på med denne:
Bruker garnet som er igjen etter monsterbuksen. Det står at den trenger 200 gr garn med strikkefasthet 27 masker på 10 cm. Jeg har igjen akkurat 200 gr av restegarnet etter monsterbuksa. Men det garnet har strikkefasthet 23 m på 10 cm. I tillegg bruker jeg ett hakk større pinner enn oppskriften viser, slik at buksen blir litt større enn 18 mnd, siden buksen tross alt skal vare utover høsten.;) 
Vel....nå viser det seg at buksen blir veldig vid i beina, og jeg har ikke nok garn.:P Så da blir det en tur på Sparkjøp for å kjøpe mer.
Til denne buksa, og monsterbuksa, ble det Safirgarn i fargene 441-lime og 434-petrol.:)
Så, over til strikkinga og tv-tittinga.;)


God søndagskveld!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar